RSS-linkki
Kokousasiat:https://aleksis.naantali.fi:443/Dyn10Web/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://aleksis.naantali.fi:443/Dyn10Web/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Hyvinvointilautakunta
Pöytäkirja 28.01.2025/Pykälä 5
Edellinen asia | Seuraava asia | Kokousasia PDF-muodossa |
MOVE! -mittausten tulokset
Hyvinvointilautakunta 28.01.2025 § 5
54/12.00.01.00/2025
Valmistelija Hyvinvointikoordinaattori Marika Lineri
Valtakunnalliset fyysisen toimintakyvyn Move! -mittaukset toteutetaan vuosittain perusopetuksen 5. ja 8. vuosiluokkien oppilaille. Mittausten keskeisenä tarkoituksena on kannustaa omatoimiseen fyysisestä toimintakyvystä huolehtimiseen.
Move! -mittauksissa selvitetään oppilaiden kestävyyttä, voimaa, nopeutta, liikkuvuutta sekä motorisia perustaitoja ja havaintomotorisia taitoja kahdeksalla eri testiliikkeellä.
Syksyn 2024 valtakunnallisessa Move! -tiedonkeruussa raportoitiin yli 111 000 oppilaan mittaustulokset, mikä on lähes 90 % kyseisten vuosiluokkien oppilaista. Naantalissa mittauksiin osallistui noin 95 % 5. luokkalaisista ja noin 90 % 8.luokkalaisista.
Kuntien, hyvinvointialueiden ja koko maan tulokset ovat julkisesti nähtävissä Opetushallituksen verkkosivuilla Move!-mittaustuloksia | Opetushallitus. Koulukohtaiset tulosraportit toimitetaan suoran koululle.
Move! -mittaustuloksia hyödynnetään?esimerkiksi koulujen liikunnanopetuksessa, liikuntapalveluiden kehittämisessä, kouluterveydenhuollon järjestämissä terveystarkastuksissa sekä hyvinvointitoimenpiteiden suunnittelussa, seurannassa ja arvioinnissa. Mittaustuloksia ei käytetä oppilaan arvioinnin perusteena.
Liitteenä koonti ja vertailua eri vuosien fyysisen toimintakyvyn tuloksista sekä oheismateriaaleissa liikekohtaiset tulokset vuodelta 2024.
Liite 1, hyvinvointilautakunta 28.01.2025
Oheismateriaali: Move! -mittausten liikekohtaiset tulokset vuodelta 2024
Esittelijä Sivistysjohtaja
Päätösehdotus Hyvinvointilautakunta merkitsee Move!-mittausten tulokset tiedoksi.
Päätös Asia palautetaan uudelleen valmisteltavaksi.
Edellinen asia | Seuraava asia | Kokousasia PDF-muodossa |