RSS-linkki
Kokousasiat:https://aleksis.naantali.fi:443/Dyn10Web/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://aleksis.naantali.fi:443/Dyn10Web/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Kaupunginhallitus
Pöytäkirja 31.05.2021/Pykälä 259
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
19 | Naantali_markkinointisuunnitelma_28052021 |
Naantalin markkinointisuunnitelma 2021- 2023
Kaupunginhallitus 31.05.2021 § 258
1005/07.00.01.00/2021
Valmistelija Viestintä- ja kehittämispäällikkö Tiina Rinne-Kylänpää, projektipäällikkö Timo Tirri:
Kaupungin markkinointisuunnitelman laadinta on mainittu vuoden 2021 taloussuunnitelmassa. Vastuuhenkilöinä ovat projektipäällikkö Timo Tirri ja viestintä- ja kehittämispäällikkö Tiina Rinne-Kylänpää.
Mainostoimisto 358:n kanssa on valmisteltu markkinointisuunnitelmaa, jonka luonnos on liitteenä. Valmistelutyössä on ollut mukana myös Visit Naantalin toimitusjohtaja Tarja Rautiainen.
Naantalin kaupungin markkinointisuunnitelma 2021-2023 on liitteenä.
Liite A9, KH 31.5.2021
Naantalin markkinointisuunnitelma 2021-2023 perustuu kaupungin strategiassa linjattuihin vahvuuksiin. Kaupungin viestintäsuunnitelman ja sen tavoitemielikuvan toteutuminen vaatii rohkeaa ja näkyvää markkinointiviestintää. Siksi on tärkeä nostaa esiin kiinnostavia sisältöjä suunnitelmallisesti. Tässä työssä auttaa markkinoinnin teematasoinen suunnitelma vuoteen 2023 asti. Suunnitelmaa päivitetään sen jälkeen, kun uusi kaupunkistrategia on valmistunut.
Suunnitelman sisältö:
- Johdanto
- Naantalin markkinoinnin tarina ja pääviesti
- Naantalin markkinoinnin teemat, kohderyhmät, tavoitteet ja mittarit
- Kampanjalähtö
- Markkinointisuunnitelma loppuvuodelle 2021
- Teematasoinen markkinointisuunnitelma vuosille 2022-2023
Markkinoinnin teemoja muotoiltiin keväällä 2021 pidetyissä työpajoissa, joihin osallistui kaupungin toimialojen johtoryhmän jäseniä, henkilöstöä sekä paikallisten yritysten edustajia.
Suunnitelman pääviestinä on "Tuhansien tarinoiden saaristokaupunki ". Markkinoinnin tarina rakennetaan olemassa olevien vahvuuksien päälle.
Kaupungin markkinointi ei ole vain yhden yksittäisen toimijan vastuulla, vaan se kuuluu kaikille. Naantalin brändiä rakennetaan yhdessä eri toimijoiden kanssa päivittäin. Kaupungin roolina on tukea tätä työtä viestinnällä ja markkinoinnilla.
Markkinointisuunnitelma huomioi vuoden 2022 Asuntomessut, jonka tarkoituksena on lisätä pitkäjänteisesti kaupungin vetovoimaa.
Suunnitelmaa on käsitelty 13.4.2021 ja 4.5.2021 kaupunginjohtajan johtoryhmässä. Kaupunginhallitukselle markkinointisuunnitelmaluonnosta on esitelty infotilaisuudessa 10.5.2021.
Esittelijä Kaupunginjohtaja
Päätösehdotus Kaupunginhallitus päättää hyväksyä liitteen mukaisen markkinointisuunnitelman vuosille 2021-2023.
Kokouskäsittely Sähköiseen kokoushallintaan on iltapäivällä päivitetty uusi versio markkinointisuunnitelmasta:
- kaupunginjohtajan johtoryhmän toivoma kohta "palvelut" on lisätty teeman "Vastuullisuus" alle.
- Kaupunginhallituksen toiveesta on lisätty viimeiseen sivun viittaus tulevaan strategiaan (sisältöä on täsmennetty.)
Päätös Kaupunginjohtajan ehdotus hyväksyttiin.
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |