Dynasty tietopalvelu Haku RSS Naantali

RSS-linkki

Kokousasiat:
http://aleksis.naantali.fi:80/poytakirjat/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
http://aleksis.naantali.fi:80/poytakirjat/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kaupunginhallitus
Pöytäkirja 23.03.2020/Pykälä 97

Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa

Kaupunginhallitus

§ 97

23.03.2020

 

Ilmoitusasia: E18 Turun kehätien (kt 40) parantaminen välillä Naantali - Raisio, yleissuunnitelman hyväksymispäätös

 

802/10.05.01/2017

 

Kaupunginhallitus 23.03.2020 § 97

 

Hallintojohtaja Riitta Luotio:

 

Liikenne- ja viestintävirasto on 28.2.2020 hyväksynyt marraskuussa 2017 päivätyn yleissuunnitelman"E18 Turun kehätien (kt 40) parantaminen välillä Naantali - Raisio; Naantali, Raisio ja Turku" seuraavasti:

 

Maanteiden liikenteelliset ja tekniset perusratkaisut

 

  • Suunnittelualue alkaa kantatiellä 40 Kuparivuoren tunnelin itäpuolelta (Humalistontien liittymästä) Naantalista ja se päättyy Raisionkaaren eritasoliittymän itäpuolelle Juhaninkujan liittymään Raisioon. Suunnittelujakson pituus on noin yhdeksän kilometriä.

  • Kantatie 40 parannetaan pääasiassa nykyisessä maastokäytävässä rakentamalla tie nelikaistaiseksi eritasoliittymin varustetuksi maantieksi välillä Ruonan eritasoliittymä - Juhaninkuja. Parantamisen periaatteet on esitetty suunnitelmakartoilla.

  • Kantatien 40 ja muiden maanteiden likimääräinen sijainti ja korkeusasema hyväksytään suunnitelmakarttojen ja pituusleikkausten mukaisesti.

  • Kantatiellä 40 sallitaan vain tieliikenneasetuksen 4 §:n mukainen liikenne välillä Ruonan eritasoliittymä - Juhaninkuja.

  • Kantatietä 40 parannetaan Humalistontien liittymän ja Ruonan eritasoliittymän välillä kaksikaistaisena tienä. Ruonan eritasoliittymän ja Raisionkaaren eritasoliittymän välillä kantatie 40 parannetaan kaksiajorataiseksi, nelikaistaiseksi kaiteellisella keskialueella varustetuksi tieksi. Raisionkaaren eritasoliittymän ja Juhaninkujan välillä kantatie 40 parannetaan kaksiajorataiseksi, nelikaistaiseksi keskikorokkeelliseksi tieksi.

  • Kantatien 40 suunnittelunopeus on Humalistontien liittymästä Järvelän eritasoliittymään (paaluväli 320 - 600) 50 km/h, Järvelän eritasoliittymän ja Raisionkaaren eritasoliittymän välillä (paaluväli 600 - 7600) 80 km/h ja Raision keskustan kohdalla 60 km/h.

  • Kantatiellä 40 ei sallita tasoliittymiä. Kantatielle rakennetaan Ruonan, Krookilan, Temppelinvuoren ja Raisionkaaren eritasoliittymät. Järvelän, Vanton ja Kaanaan eritasoliittymät parannetaan.

  • Kantatie 40 varustetaan riista-aidalla Vanton ja Kaanaan eritasoliittymien välillä.

  • Kantatie 40 ja sen eritasoliittymät valaistaan.

  • Kantatielle 40 toteutetaan liikenteen hallintaa palvelevat laitteet sään, kelin ja liikenteenseurantaa varten.

 

Muut tiejärjestelyt

 

  • Muut maantiet ovat yksiajorataisia ja kaksikaistaisia.

  • Maantien 185 suunnittelunopeus on 80 km/h.

  • Maantiellä 185 parannetaan Telakan eritasoliittymä.

  • Maantie 1882 (M4) linjataan Krookilan eritasoliittymän ja Telakan eritasoliittymän välillä uuteen maastokäytävään noin 600 metrin matkalta.

  • Kaikki suunniteltavat väylät valaistaan.

 

Muut perusratkaisut

 

  • Kantatien 40 ja maantien 185 meluntorjuntatarpeen periaatteet ja siltapaikat suunnitelmakarttojen mukaisesti. Satulavahantien risteyssilta S11 ja ylikulkukäytävä S10 (~pl. 3740) toimivat osana ekologista yhteyttä. Muina ainakin pienille ja keskikokoisille eläimille sopivina alikulkureitteinä toimivat Raisionlahden siltojen aluset sekä Kaanaan eritasoliittymän alittava silta.

  • Jalankulun ja polkupyöräilyn, yksityisteiden ja linja-autopysäkkien periaatteet yleis- ja suunnitelmakarttojen mukaisesti.

  • Ihala - Viheriäinen -ratayhteyden järjestelyjen periaatteet yleis- ja suunnitelmakarttojen mukaisesti.

 

Oheismateriaali:

  • Traficomin hyväksymispäätös 28.2.2020

 

KAUPUNGINJOHTAJA:

 

Kaupunginhallitus merkitsee ilmoitusasian tiedokseen.

 

KAUPUNGINHALLITUS:

 

Kaupunginjohtajan ehdotus hyväksyttiin.


Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa