RSS-linkki
Kokousasiat:http://aleksis.naantali.fi:80/poytakirjat/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
http://aleksis.naantali.fi:80/poytakirjat/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Tekninen lautakunta
Pöytäkirja 24.10.2018/Pykälä 111
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Tekninen lautakunta |
§ 111 |
24.10.2018 |
Tullikadun (väli Luostarinkatu - Kaivokatu) katusuunnitelmaehdotuksen hyväksyminen ja asettaminen julkisesti nähtäville
668/10.05.01/2018
Tekninen lautakunta 24.10.2018 § 111
Suunnitteluinsinööri Nina Vartiainen 16.10.2018:
Tullikatu on suunniteltu välillä Luostarinkatu - Kaivokatu kävelypainotteisena, kauttaaltaan kivettynä pihakatuna samoin kuin Keskustakorttelien katusuunnitelmassa Tullikatu välillä Tuulensuunkatu - Luostarinkatu (vahvistettu 21.12.2016 Tekninen lautakunta § 102). Pihakadulla ajoneuvon kuljettajan on annettava jalankulkijalle esteetön kulku ja ajonopeus on sovitettava jalankulun mukaiseksi. Tullikatu on koko pituudeltaan suunniteltu niin, että talvisin käytössä olevat pysäköintipaikat voidaan matkailusesonkina ottaa esim. terassikäyttöön ja mahdollisesti tapahtumien tms. aikana sulkea kokonaan henkilöautoilta ja käyttää katualuetta aukiomaisena tilana.
Tullikadulla ajoradan leveys on 6,5 m. Molemmin puolin on suunniteltu kadun suuntaista pysäköintiä, jonka leveys on 2 m. Pysäköintiruutujen taakse jää molemmin puolin min. 2,5 m levyiset jalkakäytävät. Tullikadulla käytetään harmaata betonikiveystä noppakivisillä vaakaraidoituksilla, jalkakäytävillä betonilaattaa. Harmaata noppakiveystä käytetään myös varustekaistoilla sekä rajamaan parkkiruutuja. Reunakivenä käytetään hidaskatujen tapaan 2 cm korkeata graniittista reunakiveä. Tullikadulle on suunniteltu puurivistö molemmin puolin katua.
Torin kohdalla kiveystä jatketaan nykyisen torin mukaisesti Puistotielle asti Tullikadun yli. Näin edelleen parannetaan jalankulkijoiden asemaa alueella. Suojateitä ei koko Tullikadulle ole suunniteltu, vaan kadun voi ylittää mistä kohtaa tahansa. Myös valaisimet ovat torin kohdalla samaa mallia kuin nykyisen torin valaisimet.
Tullikadun ja Kaivokadun liittymään on suunniteltu pieni kiertoliittymä (halkaisija 5 m + yliajokiveys, leveys 4 m). Kiertoliittymän keskelle on suunniteltu alueella aikaisemmin sijainneen Prikikota-nimisen kaivon innoittamana pieni rakennus. Keskisaarekkeen tarkempi kuvaus ja selostus käy ilmi liitteestä.
Alueen kuivatus hoidetaan alueelle rakennettavalla hulevesiverkostolla ja katuvalaistus uusitaan. Tullikadun kustannusarvio välillä Luostarinkatu - Kaivokatu keskisaarekkeineen on 1 222 000 euroa.
Liitteenä Tullikatu (väli Luostarinkatu - Kaivokatu) asemapiirustus, Tullikatu pituusleikkaus ja tyyppipoikkileikkaus, Kaivokatu ja Uolevi Raaden katu pituusleikkaus ja tyyppipoikkileikkaus sekä kiertoliittymän (Tullikatu-Kaivokatu) keskisaareke suunnitelma ja kiertoliittymän (Tullikatu-Kaivokatu) keskisaareke selostus.
LIITEET A7-A11, TEKLA 24.10.2018
Suunnittelualuetta rajaaviin aikaisempiin katusuunnitelmiin voi tutustua näistä linkeistä:
Keskustakorttelien kadut: http://www.naantali.fi/liikenne/liikennesuunnittelu/fi_FI/Keskustakorttelien_katusuunnitelma/
Kaivokatu ja Uolevi Raaden katu: http://www.naantali.fi/liikenne/liikennesuunnittelu/fi_FI/kaivokatu/
Puistotie:
http://www.naantali.fi/liikenne/liikennesuunnittelu/fi_FI/Puistotie/
TEKNINEN JOHTAJA:
Tekninen lautakunta hyväksyy Tullikadun (väli Luostarinkatu - Kaivokatu) katusuunnitelmaehdotuksen ja päättää asettaa sen julkisesti nähtäville.
TEKNINEN LAUTAKUNTA:
Teknisen johtajan ehdotus hyväksyttiin.
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |