Dynasty tietopalvelu Haku RSS Naantali

RSS-linkki

Kokousasiat:
http://aleksis.naantali.fi:80/poytakirjat/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
http://aleksis.naantali.fi:80/poytakirjat/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kaupunginhallitus
Pöytäkirja 04.06.2018/Pykälä 223

Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa


Yhteistyötoimikunta

§ 29

31.05.2018

Kaupunginhallitus

§ 223

04.06.2018

 

Liukuva työaika, työaikakorvaukset ja niiden soveltaminen eri henkilöstöryhmissä

 

445/01.00.00/2018

 

Yhteistyötoimikunta 31.05.2018 § 29

 

Vs. henkilöstöpäällikkö Eila Hulkkonen

 

Kvtes 2018 sopimuksen mukaan tulivat 1.5.2018 alkaen voimaan uudet liukuvan työajan rajat - 6 tunnista + max. 40 tuntiin (aik. max. + 20 tuntia). Tämä tarkoittaa muutostarvetta kaupungin voimassa oleva ohjeistukseen, joka on hyväksytty kaupunginhallituksen Yleisjaostossa 15.6.2009.Uusi sopimus lisää liukumaa + 20 tunnista + 40 tuntiin, mikä tarjoaa mahdollisuuden joustavampaan työaikojen suunnitteluun. Samassa yhteydessä esitetään muutosta liukuvan työajan rajoihin ja uudeksi liukumaksi klo 7.00 - 18.00 välistä aikaa (nyt 7.00- 17.00).Liukuvan työajan käytästä ja työajan seurannasta vastaa esimies. Tämän lisäksi on tärkeää, että esimies seuraa työaikoja myös työkuormituksen ja työsuojelun näkökulmasta ja arvioi tarvittaessa työyksikön kokonaisresursseja.

 

Liukuvan työajan määräyksien piirissä ovat kaikki ne toimisto- ja yleistyöajassa työskentelevät viranhaltijat, jotka eivät ole ns. johtavassa asemassa ja siten liukuvan työajan ulkopuolella.

 

Niille työntekijöille, joilla on ollut ns. teoreettinen +100 tunnin saldoraja ja jotka eivät enää kuulu ns. johtaviin viranhaltijoihin, muutos tarkoittaa liukuvan työajan saldorajan alentumista max. +40 tuntiin.

 

Liitteenä on esitys uudeksi ohjeeksi liukuvasta työajasta, työaikakorvauksista ja niiden soveltamisesta eri henkilöstöryhmissä.

 

LIITE B1, YHTTMK 31.5.2018

 

EHDOTUS:

Yhteistyötoimikunta käy asiasta keskustelun sekä lähettää asian kaupunginhallituksen päätettäväksi.

 

KOKOUSKÄSITTELY:

 

Keskustelun kuluessa esittelijä teki muutetun päätösehdotuksensa:

 

  1. Yhteistyötoimikunta käy asiasta keskustelun sekä lähettää asian kaupunginhallituksen päätettäväksi siltä osin, kun asia ei koske johtaviksi viranhaltijoiksi ja työntekijöiksi ohjeessa määriteltyjen listaa (kohta 1.3.) sekä lisää liitteen mukaiseen ohjeeseen kohdan 2.1 alle soveltamisohjeen, joka kuuluu seuraavasti: "Liukuvan työajan määräyksiä ei sovelleta TS:n 2018 - 2019 I luvun 4 a §:n perusteella tuntipalkkaisten työntekijöiden työnjohtohenkilöstöön kuuluviin viranhaltijoihin tai työntekijöihin."

 

  1. Liukuvan työajan ohjeistus edellä 1. kohdassa mainituin muutoksin tulee voimaan 1.5.2018 siten, että kokouspalkkioita koskevan kohdan 3. määräykset tulevat sovellettaviksi 1.6.2018 alkaen.

 

 

PÄÄTÖS:

Yhteistyötoimikunta hyväksyi muutetun ehdotuksen ja asia lähetetään kaupunginhallituksen päätettäväksi.

Kaupunginhallitus 04.06.2018 § 223

 

Liitteenä on yhteistyötoimikunnan päätöksen mukainen esitys uudeksi ohjeeksi liukuvasta työajasta, työaikakorvauksista ja niiden soveltamisesta eri henkilöstöryhmissä.

 

LIITE A1, KH 4.6.2018

 

KAUPUNGINJOHTAJA:

 

Kaupunginhallitus vahvistaa liitteen mukaisen liukuvaa työaikaa, työaikakorvauksia ja niiden soveltamista koskevan ohjeen.

 

Ohjeistus tulee voimaan 1.5.2018 siten, että kokouspalkkioita koskevan kohdan 3. määräykset tulevat sovellettaviksi 1.6.2018 alkaen.

 

Kaupunginhallitus toteaa, että liitteen kohtaan 1.3 lisätään luettelo johtavassa asemassa olevista viranhaltijoista ja työntekijöistä sen jälkeen, kun kaupunginhallitus on tehnyt asiasta päätöksen.

 

KOKOUSKÄSITTELY:

 

Merkittiin, että henkilökunnan edustaja Henry Palomäki oli läsnä kokouksessa tämän asian käsittelyn ajan.

 

KAUPUNGINHALLITUS:

 

Kaupunginjohtajan ehdotus hyväksyttiin.


Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa