Dynasty tietopalvelu Haku RSS Naantali

RSS-linkki

Kokousasiat:
http://aleksis.naantali.fi:80/poytakirjat/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
http://aleksis.naantali.fi:80/poytakirjat/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kaupunginvaltuusto
Pöytäkirja 11.12.2017/Pykälä 108

Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa


Tekninen lautakunta

§ 60

23.08.2017

Kaupunginhallituksen konsernijaosto

§ 19

28.08.2017

Kaupunginhallitus

§ 325

11.09.2017

Kaupunginhallitus

§ 429

27.11.2017

Kaupunginvaltuusto

§ 108

11.12.2017

 

Yli-Kaivolan asemakaava

 

688/10.03.01/2017

 

Kaavoitus- ja ympäristölautakunta 26.01.2017 § 1

 

Kaavoitusarkkitehti Mika Sahlström 17.1.2017:

 

Vireilletulo

 

Yli-Kaivolan asemakaavan laatiminen on vuoden 2017 kaavoitusohjelmassa ja kaavoituskatsauksessa. Vuoden 2017 kaavoitusohjelma ja kaavoituskatsaus ovat parhaillaan hyväksymiskäsittelyssä. Työ on kaupungin oma asemakaavahanke ja sitä suunnitellaan kaupungin omistamalle maa-alueelle.

 

Suunnittelualue ja asemakaavan tavoitteet

 

Suunnittelualue sijaitsee Naantalin Luonnonmaalla. Aluetta rajaa Kaivolankatu, Käköläntie ja Haijaistentie sekä lännessä metsäinen kalliorinteinen Merkkitulen puisto. Suunnittelualue liittyy eteläpuolella sijaitsevan Kukolan-Vainion ja pohjoispuolen Kaivolan pientaloalueiden asemakaavoihin.

 

Suunnittelualueen ympäristö muodostuu idän metsäalueesta ja lännen avoimesta maisematilasta, joka on entistä peltoa nykyistä niittyä. Alueella on käytöstä poistunut yksittäinen 1900-luvun alussa rakennettu asuinrakennus varastorakennuksineen. Maanpinnan korkeus vaihtelee noin +15,0 ja +30,0 m välillä. Suunnittelualue liittyy alueen vieressä kulkeviin vesihuoltojärjestelmiin.

 

Naantalin kaupunki on käyttänyt suunnittelualueen pohjoisosan Yli-Kaivolan kiinteistöistä etuosto-oikeutta. Kaupunki on käynyt neuvotteluita alueelta maata ostamaan pyrkineen tahon kanssa. Neuvotteluissa on sovittu, että kaupunki myy ostajataholle tontin asemakaavan suunnittelualueelta. Asemakaavaluonnoksessa kyseinen tontti on osoitettu suunnittelualueen eteläosasta AP-korttelialueena.

 

Suunnittelualueen kokonaispinta-ala on noin 2,8 ha. Asuinrakentamisen käyttöön osoitettujen korttelialueiden yhteispinta-ala on noin 15 500 m², korttelikohtainen rakentamistehokkuuden e ollessa noin 0,25.

 

Asemakaavahanke monipuolistaa asuntotonttien tarjontaa. Asemakaavalla mahdollistetaan mm. yhtiömuotoisen pienikokoisten omakotitalojen rakentamismahdollisuutta.

 

Suunnittelun lähtökohdat

 

Valtakunnalliset alueidenkäyttötavoitteet

 

Valtakunnalliset alueidenkäyttötavoitteet (VAT) ovat osa Maankäyttö- ja rakennuslain mukaista alueidenkäytön suunnittelujärjestelmää. Niiden tehtävänä on varmistaa valtakunnallisesti merkittävien seikkojen huomioon ottaminen maakuntien ja kuntien kaavoituksessa sekä valtion viranomaisten toiminnassa. VAT-tavoitteista seuraavat kokonaisuudet koskevat suunnittelualuetta: Toimiva aluerakenne, eheytyvä yhdyskuntarakenne ja elinympäristön laatu, virkistyskäyttö sekä toimivat yhteysverkostot ja energianhuolto.

 

Maakuntakaava

 

Turun kaupunkiseudun maakuntakaavassa (vahvistettu 23.8.2004) suunnittelualue on taajamatoimintojen aluetta (A), valtakunnallisesti, maakunnallisesti tai seudullisesti merkittävät asumisen ja muiden taajamatoimintojen alueet, joka sisältää asuinalueiden lisäksi paikallisia palvelukeskuksia, työpaikka-alueita ja ympäristöhäiriöitä aiheuttamattomia, pienehköjä teollisuusalueita sekä seututeitä pienempiä liikenneväyliä, lähivirkistysalueita sekä erityisalueita.

 

Yleiskaava

 

Suunnittelualue kuuluu Luonnonmaan osayleiskaavassa (vahvistettu 5.10.2009) pientalovaltaiseen asuntoalueeseen (AP) sekä virkistysalueeseen (V). Suunnittelualueen yhteyteen on osayleiskaavassa osoitettu ohjeellinen kevyenliikenteen reittivaraus, joka on suunnittelualueella toteutunut. Osayleiskaavassa osoitetun virkistysalueen rajausta on tutkittu asemakaavaluonnoksessa. Viheralueen sekä viheryhteyden koko, sijainti ja yhteys itä- länsisuunnassa poikkeaa osayleiskaavasta. Merkkitulenpuiston metsäinen reuna Kaivolantien varrella pyritään säilyttämään asemakaavaluonnoksessa puustoisena lähivirkistysalueena (VL). Puuston nykyistä reunaa on säilytetty asemakaavaluonnoksen "Ylikaivolankujan" pohjoispään itäpuolella AP-tontilla 1 s-lu määräyksellä "alue, jolla ympäristö tulee säilyttää luonnontilaisena". Asemakaavaluonnoksessa Kaivolantien varren maisemallisesti metsäinen luonne pääosin säilytetään ja rakentaminen osoitetaan avoimelle alueelle Kaivolantien ja Käköläntien nurkkaan.

 

Osayleiskaavan mukainen viheryhteys itään on asemakaavaluonnoksessa osoitettu suunnittelualueen keskeltä ulkoilureitin ja "Yli-Kaivolan puiston" kautta olemassa olevan Ylikaivolan tiloille johtavan vanhan tieuran välityksellä. Tieura on tarkoitus säilyttää.

 

Asemakaava

 

Suunnittelualueella ei ole voimassa olevaa asemakaavaa.

 

Maanomistus

 

Asemakaavan muutosalue on kaupungin maanomistuksessa.

 

Liitteinä ovat osallistumis- ja arviointisuunnitelma ja asemakaavaluonnos.

 

LIITE A1, KAAVYMP 26.1.2017 (säilytetään erillisessä kaavakansiossa)

LIITE A2, KAAVYMP 26.1.2017 (säilytetään erillisessä kaavakansiossa)

 

Kokouksessa asiaa esitteli kaupunginarkkitehti Oscu Uurasmaa.

 

MAANKÄYTTÖPÄÄLLIKKÖ:

 

Kaavoitus- ja ympäristölautakunta merkitsee tiedoksi 17.1.2017 päivätyn Yli-Kaivolan asemakaavan osallistumis- ja arviointisuunnitelman ja päättää, että 17.1.2017 päivätystä Yli-Kaivolan asemakaavaluonnoksesta varataan osallisille maankäyttö- ja rakennusasetuksen 30 §:n mukainen tilaisuus mielipiteen esittämiseen Yli-Kaivolan asemakaavatyön vireille kuulutuksen jälkeen.

 

KAAVOITUS- JA YMPÄRISTÖLAUTAKUNTA:

 

Maankäyttöpäällikön ehdotus hyväksyttiin.

 

Tekninen lautakunta 23.08.2017 § 60

 

Kaavoitusarkkitehti Mika Sahlström 15.8.2017:

 

Asemakaavaehdotus

 

Yli-Kaivolan asemakaavaluonnos oli nähtävillä 16.3.-31.3.2017. Valmisteluaineistosta saatiin neljä lausuntoa. Lausunnon antoivat Caruna Oy, DNA Oy, Varsinais-Suomen ELY keskus ja Varsinais-Suomen maakuntamuseo.

 

1. Caruna Oy

 

Kaava-alueella ei sijaitse Caruna Oy:n sähköverkkoa.

 

Kaavoittajan vastine

 

Merkitään tiedoksi.

 

2. DNA Oy

 

DNA Oyj ( DNA) on tutkinut osaltaan Yli-Kaivolan asemakaava / asemakaavan muutoksen ja toteamme seuraavaa:

 

DNA Oyj:llä ei ole huomauttamista ko. asemakaavaluonnoksen sisältöön.

 

Alueella on nykyisin DNA:n omistamia telekaapeleita, joiden sijainti tulisi huomioida varsinkin kaava-aluetta rakennettaessa. (Liite 1 ja 2)

 

Jos kaava-alueella olevien DNA:n omistamien telekaapelien sijaintia ei voida säilyttää, tulee niille osoittaa uusi korvaava reitti.

 

Tarvittaessa toimitamme reittitiedot kaapeleista.

 

Kaavoittajan vastine ja vaikutus kaavaan

 

Ks. liitteet 2.1 ja 2.2, säilytettävä / istutettava puurivimerkintä poistetaan AP- korttelin 23 itärajalta.

 

3. Varsinais-Suomen ELY-keskus

 

ELY-keskus toteaa kommenttina kaavan valmisteluaineistoon seuraavaa:

ELY-keskus ei anna lausuntoa kaavan valmisteluaineistoon.

 

Kohta 3.1

 

Asemakaava kohdistuu osittain luonnontilaiselle alueelle. Johtopäätökset vaikutuksista luonnonoloihin tulee esittää kaavan yhteydessä. ELY-keskuksella ei ole tiedossa luontokohteita alueelta.

 

Kohta 3.2

 

ELY-keskuksella ei ole lausuttavaa kaavan rakennussuojelukysymyksistä. Inventointitiedoissa todettuun vanhan navetan säilyttämistarpeet voi vielä selvittää.

 

Kaavassa käytetty säilyttämistä edistävä merkintä on hyvä.

 

Kaavoittajan vastine

 

Kohta 3.1

 

Suunnittelualueelta teetettiin luontoselvitys. Selvityksen yhteenvedossa todettiin, että alueelta ei löytynyt sellaisia luontoarvoja, joilla olisi vaikutusta maankäyttöön.

 

Kohta 3.2

 

Inventointitiedoissa ilmennyttä navettaa ei enää ole. Sen sijaan tilan varastorakennus on inventoitu ja sillä ei ole suojeluarvoja.

 

4. Varsinais-Suomen maakuntamuseo

 

Lausunto Yli-Kaivolan asemakaava/asemakaavan muutosluonnos

 

Naantalin kaupungin ympäristöviraston maankäyttöosasto on pyytänyt Varsinais-Suomen maakuntamuseon lausuntoa Yli-Kaivolan asemakaava / asemakaavamuutosluonnoksesta.

 

Kaavaluonnoksessa on alueella sijaitseva vanha asuinrakennus huomioitu säilytettävänä rakennuksena. Suojelumääräykseen tulee kirjata, että rakennusta ei saa purkaa.

 

Asemakaava-alueella ei sijaitse kiinteitä muinaisjäännöksiä. Naantalin Luonnonmaalla on tehty Turun maakuntamuseon toimesta vuonna 2006 arkeologinen inventointi osana Luonnonmaan ja Lapilan osayleiskaavan valmistelua.

 

Varsinais-Suomen maakuntamuseo toteaa lausuntonaan, että sillä ei ole omalta toimialaltaan kaavaluonnoksesta muuta huomautettavaa.

 

Kaavoittajan vastine ja vaikutus kaavaan

 

Suunnittelualueella sijaitseva vanha asuinrakennus on huomioitu asemakaavamääräyksellä seuraavasti:

 

Historiallinen rakennus (hr-1).

 

Rakennus voidaan hyödyntää osana tontin uudisrakentamista rakennusoikeuden lisäksi. Rakennusta peruskorjattaessa sallitaan rakennus sisustettavaksi esimerkiksi asumista palveleviksi sauna-, askartelu-, kerho- ja kokoontumistiloiksi tontin rakennusoikeuden lisäksi. Mikäli rakennus puretaan, kyseisen rakennuksen kerrosalaa ei voida käyttää tontilla muuhun rakentamiseen.

 

Jatkosuunnittelu

 

Yli-Kaivolan asemakaavaa on jatkettu ympäristöviraston maankäyttöosastolla asemakaavaehdotukseksi.

 

Asemakaavaehdotuksen käyttötarkoitusalueet ja rakennusoikeudet

 

Korttelit 23 ja 24 osoitetaan asuinpientalojen korttelialueeksi (AP-1), jolle saadaan rakentaa erillisiä pientaloja, kytkettyjä pientaloja ja rivitaloja. Kortteli on toteutettava yhtenäisen korttelisuunnitelman mukaan. Korttelin 23 tonttikohtainen rakennusoikeus asuinpientaloille on 750 k-m² ja autotalli- tai talousrakennuksille 150 k-m². Korttelin 24 rakennusoikeus asuinpientaloille on 750 k-m² ja autotalli- tai talousrakennuksille 150 k-m².

 

Kortteli 25 osoitetaan erillispientalojen korttelialueeksi, jonka rakennusaloille saa rakentaa yhden yksiasuntoisen asuinrakennuksen. Korttelin tonttikohtainen rakennusoikeus on erillispientalolle 250 k-m² ja autotalli- tai talousrakennuksille 50 k-m².

 

Korttelien suurin sallittu kerrosluku on kaksi.

 

Lähivirkistysalueet (VL)

Merkkitulenpuiston lähivirkistysalue (VL) liittyy olemassa olevaan Kukolanvainion asemakaava-alueen saman nimiseen lähivirkistysalueeseen. Lähivirkistysalueelle on mahdollista toteuttaa ulkoilureitti viereisen Merkkitulentien kääntöalueelta.

 

Suunnittelualueen kaakkoisosaan on rajattu lähivirkistysalue, Yli-Kaivolan puisto, joka jatkaa yleiskaavan mukaista lähivirkistysaluetta Käköläntien kevyenliikenteen väylälle. Lähivirkistysalueelle osoitettu ohjeellinen jalankululle ja polkupyöräilylle varattu katu / tie, joka noudattelee Yli-Kaivolan tilojen I ja II tieuraa Käköläntieltä.

 

Katualueet

 

Yli-Kaivolankuja toteutetaan ajoradaltaan 5,5 m leveänä asuntokatuna, jonka päähän toteutetaan kääntöpaikka. Kortteleihin 23 ja 25 liitytään Yli-Kaivolankujalta, kortteliin 24 on mahdollisuus liittyä Haijaistentieltä. Yli-Kaivolankuja kuten Yli-Kaivolan puiston jalankululle ja polkupyöräilylle varattu katu / tie valaistaan.

 

Yritysvaikutusten arviointi

 

Mikäli asemakaava muutetaan niin lisääntynyt asukaspohja tukee Luonnonmaan palvelurakenteita. Lisäksi kaavan toteutusvaiheella on rakentamisenaikaisia vaikutuksia rakennusalan yrityksiin.

 

Tontinjako hyväksytään tämän asemakaavan yhteydessä.

 

Liitteinä on Yli-Kaivolan asemakaavaehdotus 15.8.2017, asemakaavan selostus 15.8.2017 sekä selostuksen liitteet 15.8.2017.

 

LIITE A1, TEKLA 23.8.2017 (säilytetään erillisessä kaavakansiossa)

LIITE A2, TEKLA 23.8.2017 (säilytetään erillisessä kaavakansiossa)

LIITE A3, TEKLA 23.8.2017 (säilytetään erillisessä kaavakansiossa)

 

Kokouksessa asian esittelee kaupunginarkkitehti Oscu Uurasmaa.

 

TEKNINEN JOHTAJA:

 

Tekninen lautakunta päättää esittää kaupunginhallituksen konsernijaostolle ja edelleen kaupunginhallitukselle, että 15.8.2017 päivätty Yli-Kaivolan asemakaavaehdotus asetetaan maankäyttö- ja rakennuslain 65 §:n sekä maankäyttö- ja rakennusasetuksen 27 §:n mukaisesti julkisesti nähtäville.

 

Julkisen nähtävilläolon yhteydessä pyydetään lausunnot seuraavilta viranomaisilta: Varsinais-Suomen liitto, Varsinais-Suomen ELY-keskus / Ympäristö ja luonnonvarat sekä liikennevastuualue, Varsinais-Suomen maakuntamuseo, Varsinais-Suomen pelastuslaitos, DNA Oy, Naantalin Energia Oy, Caruna Oy sekä Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes).

 

Tämän asian osalta pöytäkirja tarkastetaan kokouksessa.

TEKNINEN LAUTAKUNTA:

 

Teknisen johtajan ehdotus hyväksyttiin.

 

Tämän asian osalta pöytäkirja tarkastettiin kokouksessa.

Kaupunginhallituksen konsernijaosto 28.08.2017 § 19

 

Yli-Kaivolan asemakaavaehdotus (15.8.2017), asemakaavan selostus (15.8.2017) sekä selostuksen liitteet (15.8.2017) ovat esityslistan liitteinä.

 

LIITTEET A1 - A3, KHKON 28.8.2017 (säilytetään erillisessä kansiossa)

 

Kaupunginarkkitehti Oscu Uurasmaa esittelee asiaa kokouksessa.

 

KAUPUNGINJOHTAJA:

 

Kaupunginhallituksen konsernijaosto päättää esittää kaupunginhallitukselle, että 15.8.2017 päivätty Yli-Kaivolan asemakaavaehdotus asetetaan maankäyttö- ja rakennuslain 65 §:n sekä maankäyttö- ja rakennusasetuksen 27 §:n mukaisesti julkisesti nähtäville.

 

Julkisen nähtävilläolon yhteydessä pyydetään lausunnot seuraavilta viranomaisilta: Varsinais-Suomen liitto, Varsinais-Suomen ELY-keskus / Ympäristö ja luonnonvarat sekä liikennevastuualue, Varsinais-Suomen maakuntamuseo, Varsinais-Suomen pelastuslaitos, DNA Oy, Naantalin Energia Oy, Caruna Oy sekä Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes).

 

 

KOKOUSKÄSITTELY:

 

Kaupunginarkkitehti Oscu Uurasmaa esitteli asiaa kokouksessa.

 

KONSERNIJAOSTO:

 

Kaupunginjohtajan ehdotus hyväksyttiin.

 

Kaupunginhallitus 11.09.2017 § 325

 

Yli-Kaivolan 15.8.2017 päivätty asemakaavaehdotus ja kaavaselostus ovat esityslistan liitteinä (KH 11.9.2017).

 

KAUPUNGINJOHTAJA:

 

Kaupunginhallitus päättää asettaa 15.8.2017 päivätyn Yli-Kaivolan asemakaavaehdotuksen maankäyttö- ja rakennuslain 65 §:n sekä maankäyttö- ja rakennusasetuksen 27 §:n mukaisesti julkisesti nähtäville.

 

Julkisen nähtävilläolon yhteydessä pyydetään lausunnot seuraavilta viranomaisilta: Varsinais-Suomen liitto, Varsinais-Suomen ELY-keskus / ympäristö ja luonnonvarat sekä liikennevastuualue, Varsinais-Suomen maakuntamuseo, Varsinais-Suomen pelastuslaitos, DNA Oy, Naantalin Energia Oy, Caruna Oy sekä Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes).

 

KAUPUNGINHALLITUS:

 

Kaupunginjohtajan ehdotus hyväksyttiin.

Kaupunginhallitus 27.11.2017 § 429

 

Kaavoitusarkkitehti Mika Sahlström 14.11.2017:

 

Asemakaavan hyväksyminen

 

Yli-Kaivolan asemakaavaehdotus, joka on päivätty 15.8.2017 on ollut maankäyttö- ja rakennuslain 65 §:n sekä maankäyttö- ja rakennusasetuksen 27 §:n mukaisesti julkisesti nähtävillä 22.9. - 23.10.2017.

 

Kaavaehdotuksesta saatiin viisi lausuntoa, joista neljä lausujaa, Varsinais-Suomen liitto, Varsinais-Suomen ELY-keskus, Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) sekä Caruna Oy totesivat lausunnoissaan, ettei kaavaehdotuksesta ole lausuttavaa tai huomautettavaa.

 

Kaavaehdotukseen ei tullut toimenpidetarpeita edellä mainittujen lausuntojen johdosta.

 

Viides lausunto: Ote Varsinais-Suomen maakuntamuseon lausunnosta:

 

"Maakuntamuseo on keväällä 2017 antanut lausunnon kaavaluonnoksesta, jossa alueella sijaitseva vanha asuinrakennus on huomioitu säilytettävänä rakennuksena. Tuolloin maakuntamuseo totesi, että sr -merkinnän määräykseen tulee kirjata, että rakennusta ei saa purkaa.

 

Nyt lausunnolla olevassa kaavaehdotuksessa vanhan rakennuksen määräys on muutettu hr-1 -merkinnäksi, mikä ei ole suojelumerkintä. Kyseessä oleva vanha asuinrakennus on vanha torppa, ainoa säilynyt koko kylän alueella. Rakennuksen yleisilme on 1900-luvun alkuvuosikymmeniltä, mutta kuten kohteen inventoinnissakin on arveltu, on rakennuksen tupapää alla olevine luonnonkivestä holvattuine kellareineen tätä ajankohtaa vanhempi. Rakennus edustaa selkeästi niitä arvoja, joista MRL:n 54 § on kirjattu että: "Rakennettua ympäristöä ja luonnonympäristöä tulee vaalia eikä niihin liittyviä erityisiä arvoja saa hävittää". Säilytettävän torpan käyttömahdollisuuksien parantamiseksi olisi parempi, että torppa ei jäisi rakennettavan tien ja PA-1 pientaloalueen rakennusalan väliin niin ahtaaksi kuin nyt lausunnolla olevassa kaavaehdotuksessa.

 

Asemakaava-alueella ei sijaitse kiinteitä muinaisjäännöksiä. Naantalin Luonnonmaalla on tehty Turun maakuntamuseon toimesta vuonna 2006 arkeologinen inventointi osana Luonnonmaan ja Lapilan osayleiskaavan valmistelua.

 

Varsinais-Suomen maakuntamuseo toteaa lausuntonaan, että se katsoo, että vanhan torpan säilyminen tulee turvata merkitsemällä se kaavassa sr-merkinnällä, jossa rakennuksen purkaminen kielletään. Koska uudisrakentaminen tulee vanhan torpan ympärille, tulee AO ja AP kaavamerkinnöissä antaa määräyksiä uudisrakentamisen soveltuvuudesta olemassa olevaan rakennettuun ympäristöön."

 

Kaavoittajan vastine lausunnosta ja lausunnon vaikutukset asemakaavaehdotukseen

 

Julkisesti nähtävillä ollutta asemakaavaehdotusta on muutettu siten, että vanha rakennus on merkitty suojeltavaksi määräystunnuksella sr-3:

 

"Suojeltava rakennus. Historiallisesti tai ympäristökuvan kannalta tärkeä rakennus. Rakennusta ei saa purkaa eikä sen ulkoasun ominaispiirteitä saa muuttaa."

 

Asemakaavaehdotuksen AP-1 kortteliin 23 on erotettu oma tontti nro 3 suojeltavalle rakennukselle. Samalla korttelin tonttien 1 ja 2 välistä tontinrajaa rakennusaloineen on siirretty kohti pohjoista siten, että suojeltava rakennus tontteineen mahtuu ympäristöönsä paremmin ja rakennusten välinen etäisyys täyttää palon leviämisestä asetetut etäisyysvaatimukset ilman erillisiä palonsuojarakenteita. Myös tontin 2 rakennusalaa on siirretty (6 m) ulommas suojeltavasta rakennuksesta itään päin.

 

Asemakaavaehdotukseen on lisätty tontille 3 rakennusala, jolle voi rakentaa 30 k-m²:n pihasaunan.

 

Asemakaavaehdotuksen yleisiin määräyksiin on lisätty määräys:

 

"AO-1 ja AP-1 korttelialueilla on rakennukset suunniteltava siten, että ne soveltuvat historiallisesti ja ympäristökuvan kannalta arvokkaaseen (sr-3) rakennukseen."

 

Lausuttavana olleessa asemakaavaehdotuksessa katualue noudattelee olemassa olevaa etelästä tulevaa alkuperäistä kulku-uraa rakennuksen edustalle. Tuleva ajoura on linjattu siten, että suojeltavan rakennuksen puoleinen ajoradan reuna on samalla kohdalla kuin olemassa oleva kulku-uran talon puoleinen reuna. Asemakaavan kanssa samaan aikaan laadituissa katusuunnitelmissa asuntokadun korkeusasema on suunniteltu noin 20 cm alemmaksi kuin nykyinen perustaso, tällöin suojeltavan rakennuksen lattiataso ei ole ajouraa merkittävästi alempana. Katualuetta tai sen sijaintia ei ole muutettu lausunnon johdosta.

 

Muistutuksia kaavaehdotuksesta ei jätetty.

 

Muutokset on kirjattu 6.11.2017 päivättyyn kaavakarttaan ja selostukseen, jotka oheistetaan.

 

LIITTEET A2 - A3, KH 27.11.2017 (säilytetään erillisessä kaavakansiossa)

 

Muutokset eivät ole luonteeltaan olennaisia (MRA 32 §) eivätkä siten edellytä kaavan asettamista uudelleen nähtäville.

 

VS. KAUPUNGINJOHTAJA:

 

Kaupunginhallitus esittää, että kaupunginvaltuusto hyväksyy 6.11.2017 päivätyn Yli-Kaivolan asemakaavaehdotuksen.

 

Hyväksymispäätöksestä ilmoitetaan maankäyttö- ja rakennuslain 200 §:n 2 momentin sekä maankäyttö- ja rakennusasetuksen 93 §:n mukaisesti.

 

KOKOUSKÄSITTELY:

 

Merkittiin, että kaavoitusarkkitehti Mika Sahlström selosti asiaa kokouksessa.

 

Merkittiin, että tekninen johtaja Kimmo Suonpää oli läsnä kokouksessa asiantuntijana tämän asian käsittelyn ajan.

 

KAUPUNGINHALLITUS:

 

Vs. kaupunginjohtajan ehdotus hyväksyttiin.

Kaupunginvaltuusto 11.12.2017 § 108

 

Yli-Kaivolan asemakaavan 6.11.2017 päivätyt kaavakartta ja kaavaselostus ovat esityslistan liitteinä (KV 11.12.2017).

 

KAUPUNGINHALLITUS:

 

Kaupunginvaltuusto hyväksyy 6.11.2017 päivätyn Yli-Kaivolan asemakaavaehdotuksen.

 

Hyväksymispäätöksestä ilmoitetaan maankäyttö- ja rakennuslain 200 §:n 2 momentin sekä maankäyttö- ja rakennusasetuksen 93 §:n mukaisesti.

 

KAUPUNGINVALTUUSTO:

 

Kaupunginhallituksen ehdotus hyväksyttiin.


Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa